miércoles, 29 de julio de 2015

Últims retocs a Oussouye

Comencem el dia amb força! Segueix plovent, la roba està completament xopa i ens preocupa saber quan s'assecarà.. Marxem cap a Dakar d'aquí un dia i mig.
Ens posem en marxa per acabar la feina de l'escola i poder fer una mica de turisme a la tarda a Cap Skirring, un poble del costat on hi ha platja i amb sort ens hi podrem banyar.

Treballant tots junts avancem ràpid.

Aconseguim acabar la instal•lació i, tot seguit, el Paul, l'informàtic de l'escola, ens demana si podem renovar tot el cablejat de l'aula d'informàtica. És molta feina i ens portarà moltes hores però, com que som aquí per col·laborar, ens hi posem ràpidament.

Ens criden a taula per dinar, deixem les coses i ens dirigim cap a la comunitat. Hi ha arròs i peix, com de costum. Un cop hem acabat, seguim amb la feina. Plou molt i pensem que avui, finalment, no serà dia de turisme. Però no, com que a Oussouye plou cada dia, la pluja no és cap impediment per fer activitats. Ens diuen que marxem cap a Cap Skirring, agafem impermeables i deixem la feina per més tard.

Ens adaptem a les normes d'aquells que ens acullen a cada poble i aquí a Oussouye ja hem après que quan ens diuen que toca fer alguna cosa no podem dir que no, encara que sigui per seguir treballant.

De camí cap al poble, el pare de la comunitat que ens acompanya en cotxe, decideix fer una parada a la Maison des colonies des peres piaristes de Kabrousse. Allà hi té els seus amics, ens els presenta i seiem tots junts. Ens reben, com de costum, amb una cervesa Gazelle, la típica del país, molt bona i fresca.

Normalment, quan ens porten a visitar el país, no ens acaben d'explicar gaire on anem, ho anem descobrint al llarg del dia. Doncs avui, una vegada més, és així. Acabada la birra ens diuen que agafem les nostres coses i, tot seguit, pugem al cotxe per seguir amb la ruta. Ens dirigim cap a Cap Skirring i, un cop arribats, enlloc de visitar la platja que és la zona més maca,  la següent parada la fem a l' Hotel La Madrague, un hotel de luxe. Aquest també pertany a uns amics dels de la comunitat i, molt orgullosos, decideixen fer-nos una visita per l'interior de les instal·lacions. Ens sorprèn el fet que ens portin d'habitació en habitació ensenyant-nos coses com l'aire acondicionat o l'estractor del lavabo. Finalment ens porten al terrat, des d'on podem veure el mar, i ens expliquen que l'hotel encara no s'ha inaugurat però que en tenen moltes ganes. Realment les instal·lacions destaquen molt després de tot el que hem vist al llarg d'aquest viatge.

Seguim visitant, es va fent fosc i sembla que la pluja es va aturant. La següent i última parada la fem a la Crochet à Diembering au presbytère. I seguim la rutina: salutacions, cervesa Gazelle i seure i xerrar una estona.

Per tot això, es fa tard i tornem a casa. La roba que haviem estès dos dies abans segueix molla, la humitat d'aquest país no ajuda gaire. Es nota també amb els mosquits. Per sort tenim la nostra mosquitera i anem a dormir relaxats.