miércoles, 22 de julio de 2015

Ja som a Sokone!

Ahir, després de sortir de Dakar cap a les 17.00h en un cotxe 7place, vam arribar a les 23.30h a la comunitat de Sokone esgotats de tot el viatge. Quina odisea! Primer de tot, donat que erem 6 persones, vam haver d'escollir quin lloc ens tocaria al cotxe. A les tres noies ens van deixar per sort els llocs del mig però al pobre Dani li va tocar anar darrere amb el Guy, el nostre guía pel país. En un primer moment vam decidir que aniríem rotant de lloc cada cop que paressim, però el que no sabíem era que els senegalesos per un viatge de 6h no paren mai! Sort en vam tenir de que al conductor li agafés gana a les 5h i poguéssim sortir a estirar una mica les cames. Tot plegat un show!

Tot i així a l'arribada ens van rebre amb els braços oberts i una bona truita a la francesa i vam poder marxar a dormir amb la panxa plena i ben contents.

Pel que fa al dia d'avui, després d'esmorzar hem anat amb el Guy a fer una volta pel poble i a veure el centre Catalunya, on tenen lloc els casals dels nens. Allà ens hem tornat a trobar amb les catalanes Laura i Raquel, monitores voluntàries que conviuran amb nosaltres aquests dies.

Més tard hem aprofitat per comprar aigua i material per arreglar la instal·lació de la comunitat de Sokone. Intentem treure el màxim profit a la nostra estada!

Pels carrers de Sokone, de camí a la ferreteria
Després de dinar hem anat a fer una visita a l'escola a la que farem l'ampliació demà al matí, i un cop enllestit això hem anat al mercat del poble, que té lloc cada dimecres. Finalment hem visitat la que ells anomenen platja, a la vora d'un riu que està molt a prop de la casa, on hem vist la posta de sol.

En principi demà fem la instal·lació de dos punts d'accès a l'escola de Sokone. Esperem que no hi hagi gaires problemes!